New Education Forum Kraków 2024
Ścieżki do jutra: Edukacja świadomych obywateli, sztuczna inteligencja i kształtowanie horyzontów kariery.
Decyzją Senatu RP rok 2024 jest Rokiem Edukacji Ekonomicznej.
Wydarzenie stanowiło okazję do rozmów na temat sztucznej inteligencji, wyzwań i możliwości, które stawia przed nami rynek pracy.
TEMATY PRZEWODNIE
I. Konieczność edukacji ekonomicznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.
II. Przyszłość sztucznej inteligencji i edukacji ekonomicznej.
III. Nawigacja w przyszłość.
PANELE TEMATYCZNE
Panel I: „Konieczność edukacji ekonomicznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych – kształtowanie świadomych obywateli dla zrównoważonej przyszłości”.
W jaki sposób wczesne poznanie koncepcji ekonomicznych przyczynia się do rozwoju krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów u uczniów? Jakie są potencjalne długoterminowe korzyści ekonomiczne wynikające z włączenia edukacji ekonomicznej do programów nauczania w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych? W jaki sposób edukacja ekonomiczna może pomóc uczniom w podejmowaniu świadomych decyzji dotyczących finansów osobistych, inwestycji i wyborów zawodowych? W jaki sposób wiedza ekonomiczna przyczynia się do rozwijania odpowiedzialnego i świadomego obywatelstwa?
- Paweł KACZMARCZYK, Doradca Zarządu i Dyrektor Rozwoju w Czepczyński Family Foundation
- Katarzyna BASIAK-GAŁA, Dyrektor Oddziału Okręgowego Narodowego Banku Polskiego w Krakowie, Krakowski Salon Ekonomiczny
- Beata NOWAKOWSKA, SPPP „Krakowski Ośrodek Kariery”, Inicjatorka projektów „Startuj po marzenia, stwórz swój start-up” oraz „Mały przedsiębiorca”
- Wojciech ZALEWSKI, Przewodniczący Młodzieżowej Rady Krakowa
Moderacja: Joanna BOCHNIARZ, Dyrektor Generalna Centrum Innowacyjnej Edukacji
Panel II: „Przyszłość sztucznej inteligencji i edukacji ekonomicznej: Innowacje, wyzwania i współpraca w środowiskach szkolnych”.
Jakie istnieją angażujące i inspirujące modele włączania edukacji ekonomicznej do wczesnej edukacji i jakie wnioski można z nich wyciągnąć? Jaką rolę może odegrać technologia w poprawie realizacji edukacji ekonomicznej w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych? Jakie są wyzwania i obawy związane z wprowadzeniem sztucznej edukacji i edukacji ekonomicznej w młodym wieku i jak można im zaradzić? W jaki sposób sztuczna inteligencja może być wykorzystywana do oceniania i ewaluacji zrozumienia pojęć ekonomicznych przez uczniów i jakie wyzwania i kwestie należy wziąć pod uwagę przy wdrażaniu narzędzi oceny opartych na sztucznej inteligencji?
- Sylwia SITKA, Manager programów, Komisja Europejska (tbc)
- Sebastian DRZEWIECKI, Wiceprezes ABSL
- Konrad SZCZUKIEWICZ, projekt „Startup”
- Magdalena MAZUR, Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 12 w Krakowie, Koordynator projektu „Designing the Future”
- Tomasz PŁONKA, Uczeń Zespołu Szkół Łączności w Krakowie
Moderacja: Adam SANOCKI, Prezes Attention Marketing Institute
Panel III: Nawigacja w przyszłość – Wpływ sztucznej inteligencji na zmiany na rynku pracy i wspólne rozwiązania dla ścieżek edukacji i karier.
W jaki sposób partnerstwa między instytucjami edukacyjnymi, decydentami politycznymi i sektorem prywatnym mogą przyczynić się do skutecznego wdrażania edukacji ekonomicznej w szkołach i pomóc uczniom w wyborze ścieżek kariery w erze sztucznej inteligencji? Jakie wspólne inicjatywy mogą wypełnić lukę między nauką akademicką a praktycznymi umiejętnościami wymaganymi przez zmieniający się rynek pracy? Jaką rolę mogą odegrać współpraca z firmami technologicznymi i twórcami sztucznej inteligencji oraz nowe technologie, takie jak wirtualna rzeczywistość i sztuczna inteligencja, w poprawie doświadczenia edukacyjnego i przygotowaniu uczniów do kariery zawodowej związanej ze sztuczną inteligencją?
- Przedstawiciel, Polska Izba Informatyki I Telekomunikacji (tbc)
- Wojciech WĄTOR, Nauczyciel w Embassy International School w Krakowie, Autor bloga Edukacjajutra.com oraz poradnika dla nauczycieli „Sztuczna Inteligencja w edukacji”
- Natalia POPIELA, Uczennica Szkoły Podstawowej nr 38 w Krakowie, Uczestniczka projektu „Inżynierki pilnie poszukiwane
- Michał KARP, Uczeń Zespołu Szkół Łączności w Krakowie
Moderacja: Jorge GIMENO PAWLOWSKI, Dyrektor Atland Consulting
W spotkaniu podkreślającym wartość umiejętności, szans na zatrudnienie, rolę nowych technologii w dynamicznie zmieniającym się świecie zawodów wzięli udział Pani Monika Kasprzyk-Jedynak i Pan Piotr Brzózka. W panelu odpowiadano na pytania jakie kwestie techniczne, etyczne należy wziąć pod uwagę przy integrowaniu sztucznej inteligencji z narzędziami edukacyjnymi i systemami doradztwa zawodowego.