Regulamin wewnątrzszkolnego konkursu
Kreatywna fotografia produktu
Organizator konkursu
Zespół Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini
Przedmiot konkursu
Tematem konkursu jest wykonanie zdjęcia produktowego z możliwością obróbki w programie graficznym.
Cele konkursu
Propagowanie wśród młodzieży fotografii jako nowego środka wyrazu
w twórczości artystycznej.
Kształcenie wrażliwości estetycznej.
Wykorzystanie własnej wyobraźni i oryginalności pomysłów.
Aktywizacja uczniów w środowisku lokalnym.
Promocja kierunków kształcenia w ZSTU w Trzebini.
Charakter konkursu
Konkurs adresowany jest do uczniów kl. ID, IID, IIID i IVA Zespołu Szkół Techniczno-Usługowych w Trzebini, kształcących się w zawodzie technik reklamy oraz technik fotografii i multimediów.
Warunki uczestnictwa
5.1. Udział w konkursie jest bezpłatny.
5.2. Każda osoba biorąca udział w konkursie może nadesłać 1 zdjęcie dowolnego produktu. Dopuszcza się możliwość obróbki zdjęcia w programie graficznym.
5.3. Zdjęcie powinny być wykonane samodzielnie, muszą być pracami autorskimi, które wcześniej nie były nagradzane, ani publikowane.
5.4. Zdjęcie należy przesłać w wersji elektronicznej w rozdzielczości nie mniejszej niż 300 ppi, format .jpg, rozmiar max. 15 MB. Zdjęcia konkursowe należy opisać: imię_nazwisko_klasa (z rozszerzeniem .jpg)
5.5. Przyjmowanie zdjęć konkursowych odbędzie się za pośrednictwem poczty elektronicznej: agnieszka.sleczkowska@zstu.edu.pl
5.6. W mailu ze zdjęciem konkursowym należy umieścić informację zawierającą oświadczenie: „Oświadczam, że jestem autorem przesłanego zdjęcia i wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (tu proszę wpisać swoje imię i nazwisko) w celu realizacji konkursu “Kreatywna fotografia produktu” oraz publikację przesłanego zdjęcia na stronie internetowej i na Facebook’u szkolnym”.
Przebieg konkursu
6.1. Przyjmowanie zdjęć konkursowych od 03.06.2024 r. do 14.06.2024 r.
6.2. Zgłoszone do konkursu zdjęcia zostaną ocenione pod względem w/w wymogów formalnych i estetycznych przez Komisję Konkursową powołaną przez Organizatora. Skład Komisji Konkursowej: mgr inż. Agnieszka Ślęczkowska, mgr inż. Katarzyna Urbańczyk, mgr Gabriela Lebiedzka-Groń.
6.3. Komisja Konkursowa powołana przez Organizatora konkursu, dokona oceny wszystkich nadesłanych zdjęć pod względem walorów artystycznych oraz interpretacji tematu według kryteriów:
Pomysłowość i oryginalność przedstawienia przedmiotu – 50% wagi oceny.
Związek zdjęcia z fotografią reklamową – 50% wagi oceny.
6.4. Ocena prac przez Komisję konkursową nastąpi do dnia 17.06.2024 r.
6.5. Decyzja Komisji jest ostateczna i nie podlega weryfikacji.
6.6. Spośród uczestników zostaną wyłonione 3 najlepsze prace, które zostaną nagrodzone. Dla najciekawszych prac przewidziano atrakcyjne nagrody rzeczowe.
Postanowienia końcowe
7.1. Organizator zastrzega sobie prawo do unieważnienia konkursu w przypadku gdy:
nadesłane zdjęcia nie spełnią warunków Regulaminu;
ich artystyczny poziom przekazu będzie niezadowalający;
wystąpi sytuacja niezależna od Organizatora uniemożliwiająca realizację rozstrzygnięcie konkursu
d) nie wpłynie żadne zdjęcie konkursowe;
7.2. Osoby, które nie spełnią któregokolwiek z wymogów określonych w niniejszym Regulaminie lub podadzą nieprawdziwe informacje, zostaną wyłączone z Konkursu.
7.3. Przystąpienie uczestnika do Konkursu jest równoznaczne z akceptacją treści niniejszego Regulaminu.