Technik Reklamy
Opis zawodu i zajęć
Jesteś osobą pomysłową, kreatywną i nie boisz się wyzwań? Mamy propozycję właśnie dla Ciebie. Technik reklamy jest odpowiedzialny za przygotowanie i przeprowadzenie kampanii reklamowej oraz za projekty graficzne, scenariusze i layout reklamy. Potrafi także zarządzać stronami WWW oraz mediami społecznościowymi. Buduje również wizerunek przedsiębiorstwa.
Podczas zajęć zdobędziesz umiejętności zawodowe z:
- projektowania graficznego w oprogramowaniu do grafiki wektorowej i rastrowej.
- wykonywania reklamy wideo.
- wykonywania reklamy radiowej.
- projektowania elementów identyfikacji wizualnej.
- wykonywania fotografii produktowej.
- tworzenia i administracji stronami WWW oraz wykorzystywania mediów cyfrowych do celów reklamowych.
Co dodatkowo? Dbając o Twój rozwój, w obrębie kierunku technik reklamy wprowadzona zostaje innowacja media społecznościowe. Celem nowości jest poszerzenie kompetencji zawodowych w zakresie wiedzy i umiejętności z obszaru marketingu internetowego, budowania marki osobistej oraz zawiłości skutecznej reklamy w mediach społecznościowych. Na zajęciach prowadzonych w formie warsztatów dowiesz się co to fanpage firmy, uruchomisz reklamę na FB, będziesz tworzył skuteczne grafiki i teksty. Część zajęć będzie prowadzona w formie online – Google internetowe rewolucje.
Praktyka zawodowa:
- Klasa 3. – 140 godzin.
- klasa 4. – 140 godzin.
Przedmioty punktowane w rekrutacji: język polski, matematyka, język angielski, geografia.
Kwalifikacje zawodowe i czas trwania nauki
Po zdaniu egzaminu zawodowego zdobędziesz kwalifikacje:
- PGF.07. Wykonywanie przekazu reklamowego.
- PGF.08. Zarządzanie kampanią reklamową.
Nauka trwa 5 lat i kończy się egzaminem maturalnym, który umożliwia kontynuację kształcenia na studiach wyższych związanych z marketingiem i public relations, grafiką reklamową i multimediami.
Co po ukończeniu szkoły?
Po uzyskaniu dyplomu będziesz mógł pracować w:
- agencjach reklamowych.
- agencjach public relations.
- domach mediowych.
- działach marketingu i reklamy różnych przedsiębiorstw.
- biurach ogłoszeń i działach promocji środków masowego przekazu.
- studiach graficznych.
- wydawnictwach.
- drukarniach.
Możesz także prowadzić własną działalność gospodarczą. Uzyskany dyplom potwierdzający kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik organizacji reklamy jest honorowany przez kraje Unii Europejskiej.